Care este costul unei campanii PPC si ce trafic pot obtine?

Care este costul unei campanii PPC si ce trafic pot obtine?

Pentru a porni o campanie PPC prin Google Ads care sa ne aduca rezultatele dorite trebuie, inainte de toate, sa alegem cuvintele cheie cu grija si sa le organizam in grupuri corespunzatoare.

Dupa ce am analizat si ne-am hotarat ce cuvinte se potrivesc businessului nostru, putem face o estimare a traficului ce va veni din viitoarele reclame Google Ads si putem stabili ce buget si ce pret de licitatie ni se potriveste.

Pentru a face toate aceste lucruri Google ne pune la dispozitie o unealta numita Keyword Planner. Cu ajutorul ei putem crea o campanie in reteaua de cautare pornind doar de la cateva cuvinte pe care le consideram relevante sau de la un website.

Keyword Planner este o unealta introdusa recent, combinand functionalitatile a doua tool-uri, Keyword Tool si Traffic Estimator, si aducand imbunatatiri.

Alegerea corecta a cuvintelor cheie

Keyword Planner ne ofera trei optiuni care sa ne ajute la construirea campaniei PPC. Pentru alegerea cuvintelor cheie putem utiliza prima optiune din Keyword Planner (Search for keyword and ad group ideas). Ea este asemanatoare Keyword Tool, doar ca acum putem alege nu doar tara in care vrem sa afisam reclamele, ci si orasele sau regiunile (daca avem o campanie ce se va adresa utilizatorilor dintr-o anumita regiune/oras).

keyword planner campanie ppc

Sa presupunem ca vrem sa promovam un magazin online de haine de dama ce pot fi livrate in Romania. In primul rand ne facem o scurta lista cu produsele vandute (sacou dama, pijama dama, bluza dama, topuri dama, camasa dama, fusta, pantaloni dama, compleu dama, jacheta dama, palton dama, geaca dama). Le introducem folosind prima optiune si alegand locatia si limba. Toolul va sugera o lista de cuvinte cheie si una continand cuvinte cheie grupate (grupuri de cuvinte din aceeasi categorie). In estimarile facute se pot vedea cautarile lunare medii, tipul competitiei si costul mediu per clic.

keyword planner campanie ppc

 

Din grupurile de cuvinte afisate se pot alege cele care se pliaza pe ceea ce dorim sa vindem. Ulterior va trebui sa revizuim cuvintele cheie pe care le contin aceste grupuri, pentru a elimina cuvintele irelevante (Review estimates).

keyword planner campanie ppc

 

Tot pentru adaugarea de cuvinte cheie in plan se foloseste si ultima optiune din Keyword Planner, Multiply keyword lists. Sa presupunem ca avem urmatoarele liste:

keyword planner campanie ppc

Keyword Planner combina cele doua liste si rezulta introducerea in plan a unui nou grup de cuvinte formate prin lipirea unui cuvant din prima lista cu un alt cuvant din cea dea doua.

keyword planner campanie ppc

Estimarea traficului si a costurilor generate de cuvintele cheie alese

Dupa ce ne-am asigurat ca avem doar cuvinte relevante, putem trece la estimarea traficului si a costului zilnic. Pentru asta este necesar sa adaugam in simulator costul maxim pe care suntem dispusi sa il platim pentru un clic (bid).

In exemplul nostru am pornit de la un bid de 0,1 RON/ clic si au rezultat urmatoarele date: vom primi aproximativ 3 030 clicuri pe zi, anunturile se vor afisa in medie pe pozitia 3.26, iar costul zilnic va fi intre 145 – 177 lei.

keyword planner campanie ppc

 

Astfel, putem efectua mai multe simulari, testand diferite biduri si alegand varianta care ne multumeste. In cazul magazinului nostru, am facut simulari pentru mai multe biduri si am primit urmatoarele rezultate sintetizate in tabelul de mai jos.

Bid Clicuri zilnice (Trafic) Afisari zilnice Pozitia medie a anunturilor Cost zilnic (Buget zilnic necesar)
0,1 RON 3 030 33 400 3.26 177 RON
0,2 RON 4 300 40 900 2.51 591 RON
0,3 RON 4 930 40 900 2.03 809 RON
0,4 RON 5 540 40 900 1.90 1 309 RON
0,5 RON 6 220 40 900 1.59 1 134 RON

 

Coloana „Clicuri zilnice” reprezinta numarul maxim de vizitatori ce ii putem primi prin intermediul campaniei Google Ads, iar pe coloana „Cost zilnic” ne este sugerat bugetul necesar zilnic pentru a primi traficul respectiv.

Cand vom fi multumiti de structura campaniei si de rezultatele pe care ni le poate aduce, planul poate fi salvat fie ca o noua campanie, fie poate fi introdus intr-o campanie existenta.

keyword planner campanie ppc

 

Iata cum ne putem crea o campanie PPC ajutandu-ne de Keyword Planner. Daca ti se pare dificil sau pur si simplu nu vrei sa iti bati capul contacteaza specialistii SEMsphere si vei avea o campanie corect implementata si atent monitorizata.

2018-09-17T10:56:00+00:00