Remarketing prin Google Ads

Ti s-a intamplat sa cauti un produs online? Sa ajungi pe pagina unui anumit site care il comercializeaza, iar apoi sa vezi reclame cu site-ul sau chiar produsul vizualizat pe oriunde ai naviga? Ce ai zis? Wow… Probabil respectivii investesc foarte multi bani in publicitatea online si se afiseaza pe tot ’netul … Ei bine, de fapt, ei te urmaresc pe tine deoarece candva ai aratat ca te intereseaza ceva ce ei ti-ar putea oferi. S-au folosit de unealta inteligenta pusa la dispozitie de Google Ads, numita remarketing, te-au facut sa memorezi brandul, iar in final poate chiar au reusit sa te determine sa cumperi produse de pe site-ul lor.

Ce face remarketingul?

Pe scurt, te ajuta sa afisezi reclame relevante utilizatorilor care ti-au vizitat site-ul. De exemplu, detii un magazin online de haine. Pentru ca vrei sa recapturezi audienta ce ti-a vizitat paginile cu rochii de seara vei utiliza acest tool incredibil. Vei crea cateva bannere ce contin imagini cu rochii de seara si un mesaj prin care sa arati ca stii ce cauta respectivii utilizatori, bannerele se vor afisa pe orice site accesat de acestia si … iata cum ai ajuns sa ii „urmaresti” peste tot. Cunoscuta si sub numele de retargetare, aceasta unealta ne permite sa indentificam userii care viziteaza anumite pagini (sau sectiuni) ale site-ului si sa ii targetam cu un mesaj specific.

De ce sa il folosim?

Este o unealta care te ajuta sa plasezi imaginea brandului in mintea utilizatorilor, astfel incat in momentul cand se vor hotari sa achizitioneze produsul/serviciul sigur vei fi printre variantele de luat in calcul, posibil chiar varianta de top. Este util pentru ca deja stii ca oamenii ce ti-au vizitat siteul sunt interesati de ceea ce vinzi. Este mai usor sa obtii o conversie de la cineva care deja ti-a vizitat siteul decat de la cineva care inca nu a avut contact cu siteul tau. Aratandu-le vizitatorilor anunturi in timp ce navigheaza pe alte pagini web castigi expunere, devii mai recunoscut, creste increderea in brand si in final castigi clienti.

Cum selectam audienta?

In primul rand ai nevoie de o strategie atunci cand te apuci sa faci remarketing. Trebuie sa decizi care din vizitatorii siteului tau vor fi retargetati. Iata cateva moduri de alegere a audientei:

  • alege vizitatorii in functie de o anumita pagina din site pe care au vazut-o
  • alege vizitatorii care au introdus produse in cosul de cumparaturi, dar nu au finalizat achizitia
  • combina liste de vizitatori ce au avut actiuni diferite pe site. De exemplu, utilizatori ce au vazut o pagina a siteului, dar nu au completat cu succes formularul de cerere de oferta.

Poti face acest lucru folosindu-te de URL-ul paginilor din site. Daca utilizatorii viziteaza o anumita pagina de produs, poti folosi URL-ul paginii respective pentru a crea o lista de remarketing cu cei care au aratat ca sunt interesati de acest produs.

Listele de vizitatori ce urmeaza a fi retargetati pot fi create atat din Google Ads, cat si din Analytics. In continuare avem o imagine ce surprinde crearea unei liste de remarketing folosind Google Ads.

Daca detii si cont de Analytics l-ai putea folosi pentru crearea acestor liste deoarece iti ofera mai multe variante de a alege vizitatorii. In Google Ads poti alege vizitatorii doar in functie de URL-ul paginilor vizitate (ca mai sus), in Analytics, in schimb, poti alege vizitatorii si in functie de numarul de pagini vizitate, timpul petrecut pe site etc., ca in imaginea de mai jos, setandu-ti obiective.

In anumite cazuri, este important sa stabilim si de cate ori va vedea un utilizator reclama pe o anumita perioada de timp. Daca i-o aratam de foarte multe ori l-am putea enerva. Se poate naste o aversiune fata de brand, iar obiectivul campaniei nu va fi indeplinit, ba chiar se vor putea pierde clienti importanti. De exemplu, daca vei retargeta clientii care deja au cumparat si stii ca va dura ceva timp pana la o noua achizitie, ar fi bine doar sa le reamintesti din cand in cand ca ii astepti sa cumpere din nou din magazinul tau.

Solicitați o cotație gratuită

Oferim servicii SEO profesionale care ajută site-urile să-și crească drastic scorul de căutare organică pentru a concura pentru cele mai înalte poziții chiar și atunci când vine vorba de cuvinte cheie extrem de competitive.

Articole asemanatoare

Abonați-vă la newsletter-ul nostru!