Remarketingul în campaniile PPC (Pay-per-Click)

Promovarea prin Google Ads sau Facebook Ads merge bine, însă crezi că poți obține și mai mult?

Te-ai întrebat ce poți face cu utilizatorii care ți-au vizitat site-ului, dar care nu au îndeplinit obiectivul propus (finalizarea unei comenzi, completarea unui formular etc.)?

Te poți adresa lor prin intermediul Remarketingului.

Ce este Remarketingul? 

Remarketingul este o formă de publicitate online care afișează anunțuri direcționate către utilizatorii care au interacționat anterior cu site-ul sau aplicația ta mobilă. Acești utilizatori pot vedea anunțurile realizate prin intermediul platformelor Google Ads sau Facebook Ads în timp ce navighează pe web.

Remarketingul este o modalitate excelentă de a menține brandul în mintea clienților sau crea notorietate în rândul potențialilor clienți și de a le aminti utilizatorilor să facă o achiziție. Remarketingul ajută la eficientizarea strategiei online. 

Cum funcționează?

Pentru a putea ajunge la utilizatorii care au vizitat site-ul, trebuie mai întâi să îi identifici. Lucrul acesta este posibil prin implementarea unor coduri de urmărire în site (o mică bucată de cod JavaScript care nu afectează performanța site-ului). Aceste coduri de urmărire plasează cookie-uri în browserele persoanelor care vizitează site-ul tău. Prin intermediul acestor coduri sunt stocate informații despre comportamentul utilizatorului pe site: paginile pe care acesta a intrat, perioada de timp petrecută pe pagină, produsul comandat, date demografice, geografice, interese ș.a.m.d.

În acest fel utilizatorii pot fi grupați mai ușor în segmente de public cu interese sau acțiuni comune.
Există un număr infinit de moduri de a grupa aceste segmente de public:

  • pe baza paginii de produs vizitate
  • pe vizitarea paginii de checkout, sau chiar și pe omiterea vizitării unei anumite pagin
  • durata petrecută pe site
  • numărul de pagini vizitate
  • targetare demografică
  • targetare geografică

În acest mod te poți poziționa strategic cu anunțuri în fața unui anumit segment de public atunci când navighează pe Google, Facebook sau site-urile partenere.

În platforma Google Ads anunțurile pot fi sub formă de imagini statice, imagini animate, video-uri, imagini adaptabile (responsive) sau texte.  Ca și tipuri de remarketing întâlnim:

  • Remarketing standard: anunțurile se afișează pentru utilizatorii anteriori atunci când navighează pe site-uri și în aplicații din Rețeaua de display
  • Remarketing dinamic: anunțurile includ produsele sau serviciile consultate de utilizatori pe site sau în aplicație
  • Remarketing video: anunțurile se afișează persoanelor care au interacționat cu videoclipurile sau cu canalul tău YouTube în trecut, în timp ce caută videoclipuri pe YouTube, site-uri sau aplicații din Rețeaua de Display
  • Remarketing pentru Rețeaua de căutare: anunțurile se afișează utilizatorilor care au accesat site-ul tău în trecut, în timp ce își continuă căutarea pe Google
  • Remarketing prin liste de clienți: se pot încărca liste cu informații de contact primite de la clienți, iar atunci când aceștia se conectează la Gmail, le poți afișa anunțuri

Remarketingul pe Facebook Ads funcționează similar cu remarketingul pe Google Ads, însă anunțurile sunt de data aceasta afișate pe Facebook. Anunțurile se referă mai mult la “audiențe personalizate” (custom audience). Pentru a crea o audiență personalizată poți alege între:

  • Lista de clienți – poți folosi informații de contact primite de la client despre utilizatorii săi
  • Traficul site-ului – te poți adresa persoanelor care au vizitat anterior site-ul sau anumite pagini
  • Activitatea din aplicație – poți crea liste cu persoanele care au avut interacțiune cu aplicația ta
  • Interacțiuni cu conținutul din Facebook (engagement on Facebook) – poți crea liste cu persoanele care au interacțioat cu conținutul tău din Facebook

Se pot remarketa și persoanele care au dat like paginii companiei. Se pot crea liste noi de public prin clonarea unei audiențe existențe (lookalike audiences). Astfel, se extinde acoperirea către un set nou de potențiali clienți.  Facebook va găsi potențiali clienți care au interese asemanatoare cu cei din audiența existentă și care ar fi interesați de produsele sau serviciile tale.

Anunțurile pot fi sub formă de imagini statice, imagini animate, video-uri însoțite de texte plasate pe Facebook, Instagram, Audience Network, Messenger.

De ce să folosești Remarketingul?

Frumusețea Remarketingului este faptul că știi cărui tip de utilizator te adresezi.

Cu ajutorul remarketingului poți afișa anunturi cu produsele sau serviciile tale utilizatorilor care:

  • Vizitează anumite website-uri in care există spații pentru afișarea de reclame
  • Efectuează o căutare intr-un motor de căutare
  • Urmăresc un videoclip pe YouTube
  • Utilizează un canal Social Media (ex.: Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter, Pinterest)

Remarketingul te poate ajuta să:

  • Crești rata de conversie – afișarea anunțurilor persoanelor care au manifestat suficient interes pentru produsul sau serviciul tău crește șansele să se efectueze o activitate pe care o consideri conversie, față de afișarea anunțurilor unor persoane care încă nu au fost pe site-ul tău. Spre exemplu, mulți potențiali cumpărători adaugă produse în coșul de cumpărături, dar în cele din urmă abandonează comanda. Prin intermediul remarketingului acești vizitatori vor fi urmăriți în încercarea de a-i convinge să reviziteze site-ul tău și de a-i face să se răzgândească cu privire la achiziție.
  • Îmbunătățești experiența utilizatorului prin afișarea de reminder-uri noi despre site-ul tău și să-I faci să viziteze site-ul tău în mod repetat.
  • Vizezi vizitatorii care au adăugat deja în coș produse de pe site-ul tău, dar l-au abandonat.
  • Vizezi vizitatorii care au fost interesați de site-ul tău în timpul ultimei lor vizite, dar nu au făcut o acțiune: abonare la newsletter, completare formular de contact etc.

De asemenea, poți alege pe ce perioadă să stochezi datele despre utilizatorii site-ului tău. Această perioadă diferă de la afacere la afacere și ține de obiectivele avute. De asemenea, poți alege frecvența cu care se vor afișa anunțurile.

Remarketingul este strategia online ce poate influența comportamentul consumatorilor și transforma campaniile PPC într-o strategie de marketing digital foarte reușită.

2019-03-26T10:19:02+00:00