Retargetarea comportamentala

Google Ads ne ofera posibilitatea de a targeta audienta in functie de comportament cu ajutorul remarketing-ului. Cunoscuta si sub numele de retargetare, aceasta unealta ne permite sa indentificam userii care viziteaza anumite pagini (sau sectiuni) ale site-ului si sa ii targetam cu un mesaj specific.

De exemplu, in cazul in care detinem un magazin online de biciclete si dorim sa le reamintim utilizatorilor ce ne-au vizitat siteul, dar nu au cumparat, ca ar fi bine sa revina pe site si sa-si aleaga o bicicleta, putem face acest lucru folosindu-ne de mecanismul de remarketing Google Ads. Le vom arata reclame ce ii vor urmari pe toate paginile accesate, indiferent daca aceste pagini au legatura sau nu cu domeniul nostru de activitate.

Cum am putea folosi remarketing-ul?

  • Targetam toti vizitatorii siteului si le afisam reclame pentru a reveni pe site si a realiza o actiune pe care ne-o dorim (sa completeze o cerere de oferta, sa cumpere un produs, sa se inscrie la un newsletter etc.)
  • Targetam utilizatorii in functie de o anumita pagina din site pe care au vizitat-o si afisam reclame cu mesaj adecvat pentru a-i determina sa revina
  • Targetam utilizatorii in functie de produsul pe care l-au cumparat de pe siteul nostru, oferindu-le informatii despre accesoriile acelor produse sau produse din aceeasi categorie
  • Targetam utilizatorii care nu au finalizat cumpararea la un moment dat cu o oferta speciala
  • Targetam utilizatorii ce au cumparat un anumit produs pentru a cere un feedback cu privire la respectivul produs

Cum functioneaza?

  1. O persoana viziteaza un site. Sa spunem ca site-ul este semsphere.ro, iar persoana in cauza sunteti dumneavoastra. Noi decidem sa facem o campanie de remarketing pentru persoanele ce ne-au vizitat site-ul, dar nu au completat o cerere de oferta.
  2. In momentul in care incarcati o pagina din acest site, veti fi inclus intr-o lista de remarketing ce contine toti vizitatorii siteului. Daca veti completa formularul de cerere de oferta veti fi inclus intr-o a doua lista de remarketing ce contine toti vizitatorii siteului ce au completat formularul de cerere de oferta. Noi vom exclude din prima lista de remarketing pe cea de-a doua si vor rezulta doar vizitatorii siteului ce nu au completat formularul de cerere de oferta, adica grupul nostru tinta.
  3. In cazul in care nu ati completat acel formular, veti face parte din grupul nostru tinta de utilizatori si, in momentul cand veti intra pe un alt site ce contine reclame, vi se va afisa reclama semsphere.ro.

Exemplul de mai sus este doar o varianta a ceea ce puteti realiza cu ajutorul remarketingului. Liste asemanatoare celor amintite pot fi create si pentru vizitatorii ce nu au finalizat comanda pe site, pentru utilizatorii ce au vizualizat anumite pagini de produse dar nu le-au achizitionat, pentru vizitatorii ce au achizitionat un produs si ar putea comanda si produse complementare sau similare etc.

De ce este important sa folosim remarketing pentru o afacere online?

  • Creste constientizarea brand-ului intr-un timp relativ scurt la costuri nu foarte mari, reclamele afisandu-se unui segment de utilizatori bine definit
  • Plata per click si costul per achizitie sunt mult mai mici fata de o campanie Google Ads standard
  • Pot fi targetati utilizatorii ce au accesat anumite pagini din site oferindu-le reclame cu oferte, reduceri, vouchere etc. (upselling)
  • Afisarea de reclame vizitatorilor ce au cumparat un anumit produs, aratandu-le produse similare sau complementare (cross selling)
  • Posibilitatea de promovare a produselor noi catre clientii care deja au cumparat de pe site.
2018-03-23T13:56:20+00:00