Sfaturi înainte de a începe promovarea online

Înainte de a te apuca de oricare tip de promovare online plătită trebuie să ai în vedere următoarele aspecte, sau mai bine zis, să gasești răspunsuri pentru următoarele întrebări:

1. Îți cunoști produsul/serviciul?

Știi totul despre produsul sau serviciul tău? Cunoști avantajele și beneficiile lui? Știi care este tipul de produs sau serviciu care se vinde cel mai bine?

2. Îți cunoști clienții?

Pentru a putea să te apuci de promovare, trebuie să poți descrie în câteva cuvinte profilul clientului ideal (“buyer persona”). Să știi cui se adresează produsul/serviciul tău. Să știi care este profilul clienților tăi (sex, vârstă, venit, locația geografică etc.), dar și să îi cunoști nevoile.

3. Cunoști piața pentru produsul/serviciul tău?

Cunoști industria în care activezi? Știi dacă este o piață saturată/nesaturată sau care este raportul cerere-ofertă? Cunoști care este procentul pe care îl deții tu din piața pentru produsul/serviciul tău?Ce vechime are business-ul tău în piață?

4. Știi care sunt competitorii tăi?

Care este nivelul competiției în piață? Îți cunoști competitorii? Produsul/serviciul tău te poate diferenția față de ei? Care sunt punctele tale forte?

Dacă ești sigur că știi răspunsul întrebărilor de mai sus, atunci ești pregătit pentru a începe promovarea produsului/serviciului tău.

În continuare, îți vom oferi câteva sfaturi care te vor ajuta în promovarea pe platformele de publicitate online (dacă nu ai mai apelat până acum la promovarea online sau dacă ai încercat acest tip de promovare însă nu a avut rezultatele dorite).

Înainte de toate trebuie să urmezi/să îți creezi un plan de marketing online, pentru că “Nu poți construi o casă dacă nu ai o bază solidă”. Cu ce începi?

A. Analiza competiției

Astfel, așa cum am spus mai devreme trebuie să faci o cercetare de piață. O analiză a competiției pentru a vedea cum ai putea să te poziționezi cu produsul/serviciul tău și a descoperi ce strategii folosește aceasta.

B. Setarea obiectivelor

Trebuie să știi care este obiectul promovarii. Ce îți dorești să obții în urma promovării online: leaduri (potențiali clienți), vânzări, apeluri, expunere online, creșterea traficului pe site etc.?

C.Strategii

Dacă ți-ai setat obiectivele, atunci este rândul pentru stabilirea strategiilor. Acestea te vor ajuta să poți atinge obiectivele. În ceea ce privește strategiile trebuie să ai în vedere mai multe abordări:

Publicul țintă

Trebuie să stabilești care este publicul căruia vrei să te adresezi. Ce intervale de vârstă, care este genul (masculin/feminin), care este comportamentul de achiziție, care sunt interesele, care este zona în care locuiește, care sunt dispozitivele pe care le folosește etc.

Bugetul și perioada de promovare

Stabilește care este bugetul maxim disponibil alocat pentru promovare. Poți seta un buget zilnic sau unul lunar. Costurile diferă în funcție de campania de promovare și evident de platforma aleasă.  Poți plăti pentru cuvinte cheie, afișări de bannere, vizualizări de video-uri, descărcări de aplicații etc. De asemenea, trebuie să alegi și o perioadă de timp pentru promovare. Sfat: perioadele prea scurte de timp nu îți pot oferi informații relevante.

Mesajul

Pentru a te adresa corespunzător trebuie să înțelegi nevoile potențialilor clienți. Limbajul folosit în anunțuri trebuie să fie adecvat vârstei potențialului client. Trebuie să vorbești pe limba clientului pentru a putea recepționa corect informația transmisă. Imaginile au un impact mai mare, iar dacă sunt combinate și cu text, au șanse și mai crescute de succes.

Este bine să testezi mai multe variante de campanii / anunțuri pentru a le găsi pe cele care duc la îndeplinirea obiectivelor.

Platforma de promovare

Nu te-ai hotărât încă pe ce platformă online să îți promovezi produsul/serviciul? Noi te putem îndruma să o alegi pe cea potrivită. In articolul Google Ads vs. Facebook Ads gasesti o comparație care te poate ajuta să alegi între două dintre cele mai puternice platforme online din România: Facebook și Google.

D. Setarea sistemelor de măsurare (tracking)

Platformele online permit colectarea datelor despre vizitatorii site-ului.

Pentru ca aceste date să fie înregistrate, trebuie să se implementeze sisteme de măsurare (tracking).   Aceste sisteme îți oferă posibilitatea de a urmări persoanele care intră la tine pe site, de a vedea comportamentul lor pe site, de a identifica profilul lor și de a înregistra date precum: click-uri, paginile vizitate, timpul petrecut pe site etc.

E. Analiză și optimizare

După o perioadă mai lungă de rulare a campaniilor de promovare trebuie realizată o analiză. Datele vor fi interpretate pentru a vedea dacă campaniile au ajutat la atingerea obiectivelor sau nu și se pot face optimizări. Informațiile pe care le obținem în urma analizei, te pot face să îți schimbi obiectivele.

Acestă analiză se face pe baza datelor colectate de platforme prin sistemele de tracking.

Nu în ultimul rând, trebuie să arunci o privire și către site-ul / blogul tău. Informațiile să fie de actualitate și, nu în ultimul rând să fie optimizat pentru mobil.
De ce? Pentru că utilizatorii își petrec din ce in ce mai mult timp pe dispozitivele mobile. Faptul că site-ul nu este optimizat pentru mobil poate fi un factor care poate sta în calea îndeplinirii obiectivelor tale.

Dacă dorești creșterea vizibilității organice in motorul Google atunci ai nevoie de servicii SEO: auditarea SEO a site-ului, creșterea autorității printr-o campanie de link-uri.

Sperăm că sfaturile noastre ți-au fost de folos.

Noi, agenția de marketing online FivePlus Solutions avem specialiști în promovarea online care te pot ajuta să-ți îndeplinești obiectivele.

Intră în legătura cu noi pentru a afla care este cea mai buna strategie pentru a-ți promova eficient afacerea!

2019-05-24T09:53:13+00:00