Top 25 beneficii ale publicității PPC (pay per click)

Dorești să știi care sunt beneficiile publicității PPC? Lista de mai jos te va ajuta să ințelegi de ce majoritatea managerilor apelează la publicitatea de tip PPC pentru a crește vânzările companiilor.

Indiferent dacă ai deja o strategie de publicitate stabilită pentru SEO, Google Ads, Facebook, Instagram sau Linkedin, însă nu obții rezultatele dorite, este timpul să iei măsuri. Suntem convinși că vei realiza beneficiile publicității PPC și vei dori să începi să îți promovezi website-ul imediat!

Publicitatea PPC, denumită și publicitate cu plată-pe-clic, reprezintă tipul de publicitate online în care se plătește interacțiunea cu anunțurile. Anunțurile PPC apar la căutările în rețeaua de căutare Google, deasupra sau dedesubtul rezultatelor căutărilor organice, în rețeaua de parteneri Google, Youtube sau Gmail, pe Facebook în News Feed, Marketplace, Messenger, Instagram, Linkedin sau Waze.

Poți pierde potențiali clienți în fiecare zi în care firma ta nu este promovata online. Iată de ce:

  1. Există utilizatori care caută produsele sau serviciile tale pe motoarele de căutare

Există peste 2 miliarde de persoane online. 93% din activitățile online încep pe un motor de căutare. Se fac aproximativ 40 000 de căutări pe secundă și 3,5 miliarde de căutări pe zi. Există practic milioane de oportunități pentru ca afacerea ta să poată fi găsită în motoarele de căutare.

  1. Publicitatea PPC aduce rezultate imediate

Unul dintre avantajele campaniilor de promovare de tip PPC este rapiditatea. Aceste campanii duc la rezultate imediate, iar anunțurile sunt văzute de mii de oameni care fac căutari legate de produsele sau serviciile pe care le oferi.  Aceasta este diferența cheie între beneficiile publicității PPC și beneficiile SEO.

  1. Publicitatea PPC oferă o primă impresie

Imaginează-ți că te plimbi într-un magazin și, imediat ce intri, găsești ceea ce cauți. Acesta este modul în care funcționează publicitatea PPC. De exemplu, anunturile promovate prin campanii Search Google Ads apar deasupra rezultatele organice, făcând ca anunțurile PPC sa fie primele lucruri pe care utilizatorii le vor vedea la o cautare în motorul de căutare Google. Este bine de știut că numărul clickurilor plătite depășeste numărul clicurilor organice cu aproape 2 la 1.

  1. Publicitatea PPC atrage trafic de calitate

Traficul din motoarele de căutare este cel mai bun trafic. De ce? Deoarece oamenii caută direct produsele sau serviciile de care au nevoie, iar astfel poți atrage acest trafic spre afacerea ta. Nu trebuie să afișezi reclame unui public foarte numeros pentru a convinge oamenii să cumpere. Traficul din rețeaua de cautare este deja interesat de produsele și serviciile tale.

  1. Publicitatea PPC va crește traficul de pe site

Publicitatea PPC poate crește semnificativ traficul site-ului tău. Poti să obții sute și mii de clicuri către site-ul tău, însă important este ca oamenii care dau clic pe anunțurile promovate să fie direct interesați de afacerea ta. Campaniile Facebook Ads permit o targetare destul de detaliată a utilizatorilor, în funcție de locație, vârstă, interese, dar și în funcție de anumite evenimente, cum ar fi zilele de naștere ale prietenilor sau statusul relației pe care îl au setat în profil.

  1. Traficul PPC este mai probabil să convertească

Traficul din campaniile platite este mai probabil să convertească decât cel venit din alte surse de trafic. De fapt, traficul PPC are cele mai bune rate de conversie pentru majoritatea site-urilor. Prin poziționarea pe motoarele de căutare, îți poziționezi afacerea pentru a obține mai multe conversii.

  1. Publicitatea PPC crește veniturile, vânzările și numarul lead-urilor

Dintre toate beneficiile publicității plătite, aceasta pare a fi cea care rezonează cel mai bine cu proprietarii de afaceri. Și de ce nu ar fi așa? Publicitatea PPC îti va crește veniturile, vânzările și numărul potențialilor clienți. Atât timp cât oferi produse sau servicii excelente, publicitatea PPC va conduce cel mai probabil la conversii.

Cu toate acestea, nu este ușor. Experimentarea beneficiilor publicității PPC necesită timp, dar și anumite cheltuieli. Ai putea cheltui cu ușurință mai mult decat este necesar și acest tip de promovare să devină neprofitabil. Pentru a avea succes, îți recomandăm sa apelezi la un specialist cu experiență în campanii PPC sau la o agenție de marketing online.

  1. Publicitatea PPC este complet măsurabilă

Poți măsura cu ușurință rentabilitatea cheltuielilor tale publicitare. Poți urmări care anunțuri, cuvinte cheie sau destinații de plasare a anunțurilor sunt cele mai profitabile. Poți seta urmărirea conversiilor pentru a contoriza numărul de conversii pe care le primești. Poti ulterior utiliza aceste valori pentru a lua decizii în campaniile de publicitate PPC.

  1. Formatele de publicitate PPC sunt mai bune decât afișările organice

Există mai multe opțiuni care te vor ajuta să generezi mai multe rezultate. Aceste opțiuni te vor ajuta să adaugi mai multe informații care pot fi relevante pentru persoanele care vad anunțurile. Câteva exemple ar fi opțiunile de a seta urmărirea apelurilor, linkuri către anumite secțiuni ale site-ului sau review-uri ale clienților în anunțurile Search Google Ads.

  1. Publicitatea PPC nu e influențată de SEO sau de schimbările algoritmului Google

Spre deosebire de rezultatele organice, publicitatea PPC pe Google nu este la fel de riscantă. Succesul campaniilor nu depinde de modificările algoritmului Google sau de optimizarea site-ului. Publicitatea PPC este mai mult un joc cu numere. Numerele principale pe care trebuie să le privești sunt bugetele pe care le investești și profitul pe care îl obții din campanii.

  1. Publicitatea PPC te poate ajuta să îți construiesti o campanie SEO mult mai bună

Dacă dorești să atragi mai mult trafic organic datele obținute din publicitatea PPC te pot ajuta să îți construiești strategia de optimizare SEO. Campaniile Search Google Ads pot fi folosite pentru identificarea cuvintelor cheie profitabile sau pentru A / B testing pentru a identifica cele mai bune formulari pentru tagurile meta. Valoarea va fi determinată de cuvintele cheie care aduc cele mai multe conversii către compania ta. Astfel, serviciile SEO vor avea o eficiență mai mare.

  1. Publicitatea PPC îți va ajută clienții să fie mai informați atunci când iau o decizie

Potențialii tăi clienți folosesc deja motoarele de căutare pentru cercetare. Ei folosesc aceste rezultate pentru a ii ajuta să ia decizii cu privire la opțiunile disponibile. Publicitatea prin PPC îți permite să ajungi la potențialii clienți și să îi educi. Acest aspect construiește indirect încrederea, dar cel mai important, îi ajută să fie informați. De aceea este important să fii prezent pe cât mai multe canale de promovare, cum ar fi Google Ads, Facebook, Instagram, Linkedin sau Waze, pentru a ține permanent legătura cu publicul tău.

  1. Publicitatea PPC poate aduce și vânzări offline

Dacă deții o locație fizică, este posibil ca clienții tăi să intre în magazin după ce au văzut unul dintre anunțurile promovate. Deși tranzacția nu a avut loc online, călătoria lor a început cu o căutare online. Pentru promovarea unei locații fizice se poate folosi și Waze pentru direcționarea șoferilor înspre locația magazinului tău.

  1. Publicitatea PPC este extrem de bine targetată

La fel ca și pentru căutarile organice, poti targeta cuvinte cheie relevante pentru bussinesul tău. Pe langă acestea, există multe alte variante de targetare. Anunțurile tale se pot afișa în diferite locații in functie de targetarea geografică. Pot fi targetate sute de cuvinte cheie în același timp. De asemenea, pot fi targetați utilizatorii în funcție de comportamentul și interesele online. Publicitatea PPC oferă un nivel mai ridicat de precizie decât căutarea organică și formele tradiționale de publicitate.

  1. Publicitatea PPC este mai inteligentă decât alte forme de publicitate

Publicitatea PPC îți va oferi un avantaj față de alte forme de publicitate. Acest lucru se datorează datelor  pe care specialiștii PPC le au la dispoziție. Se pot afișa anunțuri unei liste de e-mailuri,  vizitatorilor site-ului sau celor care au cumpărat din magazinul online. Acest lucru permite nu numai achiziționarea de noi clienți, ci si creșterea numărului de achizitii de la cumpărătorii anteriori.

  1. Publicitatea PPC crește recunoașterea brandului

Publicitatea PPC împreuna cu o campanie de Social Media bine pusă la punct vor construi în timp imaginea brandului. Conștientizarea bramdului este importantă deoarece vizitatorii site-ului nu pot fi mereu gata să cumpere. Cu toate acestea, fiind conștienți de ofertele disponibile, aceștia pot face o achizitie în viitorul apropiat.

  1. Competiția folosește publicitatea PPC pentru a se dezvolta

Concurenții tăi folosesc deja publicitatea PPC pentru a-și dezvolta semnificativ afacerea. Dacă nu ești prezent în mediul online, renunți practic la vânzări și la cota de piață în favoarea concurenței.

  1. Publicitatea PPC te va ajuta să câștigi o cotă de piață

Publicitatea în rețeaua de cautare este despre a fi pe prima pagină. Dacă nu ești printre primele opțiuni, clienții tăi nu vor cunoaște niciodată ceea ce oferi. Cu excepția cazului în care utilizatorii ajung în pagina 10 de cautare Google. Cu toate acestea, știm că acest lucru nu se va întâmpla. De ce? Deoarece 75% dintre utilizatori nu navighează niciodată mai departe de prima pagină a rezultatelor căutării.

  1. Publicitatea PPC te poate ajuta să concurezi cu companii mari

Companiile mari au bugete stabilite anual pentru publicitatea PPC. Sumele pe care le investesc pot ridica costurile publicității PPC și pot face dificilă concurența. Cu toate acestea, există oportunități pentru a concura cu companiile mari prin PPC. Puteți targeta cuvinte cheie mai puțin populare, de nișă, care concurenților tăi le lipsesc sau poți programa afișarea anunțurilor în intervale diferite.

  1. Publicitatea PPC te va ajuta să intri pe noi piețe

Publicitatea PPC este instrumentul perfect pentru a îți promova noile produse sau servicii. Ai posibilitatea să obtii trafic relevant imediat pe site-ul tău  pentru a îți promova noile oferte. Publicitatea PPC îți permite de asemenea să testezi piața și să te dezvolti în ritm propriu.

  1. Rezultate în timp real

Un beneficiu major al publicității PPC este faptul că poți analiza rezultatele campaniilor în timp real. Și dacă nu esti mulțumit de rezultate, poti face ajustări imediat campaniilor tale.

Acest lucru nu este posibil pentru alte forme de publicitate. Dacă investești în anunțuri radio, anunțuri TV sau print, nu le mai poti modifica ulterior dacă nu vezi rezultate. Publicitatea PPC te ajuta astfel să reduci imediat pierderile și să efectuezi ajustări pentru a obține mai multe conversii.

  1. Cheltuielile publicitare PPC sunt controlabile

Când vine vorba de stabilirea unui buget publicitar, alegerea este a ta. Pentru publicitatea de tip PPC,  poți crește cu ușurință bugetul sau puteți să îl micșorezi. Acest tip de publicitate îți permite să ai control complet asupra rezultatelor campaniilor tale de publicitate.

Cu toate acestea, daca bugetul este redus, este posibil să nu obtii suficientă expunere. Dacă targetarea unei campanii publicitare nu este tocmai corectă, vei pierde investiția. Utilizează un serviciu de management PPC pentru a evita să mai pierzi bani și timp prețios, dar si pentru pentru a obține mai multe vânzări.

  1. Platești doar pentru rezultate

Cel mai bun lucru despre PPC este că se poate plati doar pentru rezultate. Aceasta înseamnă că, dacă promovezi un anunț care este vazut de 10.000 de persoane, dar nimeni nu face clic pe acesta, nu trebuie să plătesti nimic. În plus, pe măsură ce începi să obții conversii, poți seta campania pentru a plăti doar pentru conversii. Acesta este un avantaj imens pentru campaniile de promovare PPC!

  1. Publicitatea PPC îți permite să testezi

Cu publicitatea PPC poti testa diverse cuvinte cheie și anunțuri. Poți împărți bugetul între mai multe tipuri de anunțuri pentru a vedea care va obtine cele mai multe rezultate. A/B Testing este procesul de difuzare a mai multor anunțuri cu mici variații. Scopul este de a determina ce combinație funcționează cel mai bine pentru afacerea ta. Abilitatea de a testa anunțurile te va ajuta să îți maximizezi sumele investite în publicitatea PPC.

  1. Pentru impact rapid și masurabil publicitatea PPC este cea mai bună decizie pe care o poți lua

Dacă îți dorești ca bussinesul tău să crească rapid trebuie să investești în campanii de marketing online, astfel încât să poți beneficia de toate avantajele publicitatii PPC. Pierzi clickuri, potențiali clienți și vânzări în fiecare zi în care nu esti online.

Dacă dorești să îți dezvolți afacerea rapid, cu un buget flexibil și rezultate foarte bine măsurabile, investește astăzi într-o campanie publicitară PPC.

Contributie articol: Raluca Mihai, Specialist PPC, Agenția FivePlus Solutions

Raluca este pasionată de performance, este certificată Google Ads și optimizează investițiile clienților în online. Pentru rezultate maxime imbină în strategia online promovarea pe mai multe canale: Google Ads, Facebook Ads, Instagram, Youtube, Waze și LinkedIn Ads.

In cazul in care doriti suport de la specialistii FivePlus pentru o campanie online de succes, nu ezitati sa ne contactati!

Dacă v-au fost utile informatiile din acest articol – dati-l mai departe, poate va fi util și altor persoane!

2019-01-30T16:41:47+00:00