Intrebari frecvente legate de promovarea prin Facebook

1. Vreau sa incep o campanie prin Facebook. Ce trebuie sa fac?

Pentru a incepe campania trebuie sa urmati pasii de mai jos:

  • ne puteti contacta fie prin intermediul formularului de contact de pe site, fie prin telefon
  • vom discuta pornind de la obiectivul principal al derularii campaniilor si vom incerca sa intelegem cat mai multe detalii legate de afacerea dumneavoastra
  • vom analiza informatiile si va vom transmite recomandarile noastre
  • vom efectua formalitatile (factura si contract de colaborare)
  • campania Facebook Ads va fi activata

2. Ce obiective poate avea o campania pe Facebook?

Obiectivele unei campanii pe Facebook pot fi dintre cele mai variate:

  • cresterea expunerii brandului
  • anuntarea de evenimente
  • promovarea unor oferte speciale
  • obtinerea de clienti noi
  • generarea de leaduri
  • afisarea de reclame celor ce au facut diverse actiuni pe site (de exemplu, au adaugat in cos si nu au finalizat comanda) si transformarea lor in clienti sau fidelizarea clientilor existenti
  • engagement din partea fanilor
  • obtinere de noi fani – 6% din totalul fanilor primesc postarile in mod organic (neplatit). Cu cat comunitatea este mai ampla cu atat vor fi mai multe persoane ce vor vedea postarile de pe pagina ta de facebook.

3. Ce contine o reclama? Cum arata o reclama?

Reclamele Facebook contin fie o imagine, cu sau fara buton de actiune, alaturi de un titlu si un text descriptiv, fie un videoclip insotit de text. Puteti citi pe site-ul SEMsphere despre principalele tipuri de reclame Facebook.

4. Unde se vor afisa reclamele mele?

Reclamele vor fi afisate in platforma Facebook in urmatoarele sectiuni: News Feed, in coloana din partea dreapta a paginii Facebook sau in rezultatele cautarii

5. Cui afisam reclamele?

Reclamele vor fi expuse:

  • in functie de profilul persoanelor vizate (varsta, sex, interese, nivel de studii, stare civila etc.)
  • in functie de actiunile efectuate pe siteul dumneavoastra (au adaugat in cos, au cumparat etc.)
  • in functie de interesul manifestat prin aprecierea paginii dumneavoastra de Facebook
  • targetand prietenii si alte audiente similare celor ce deja v-au apreciat

6. De ce o reclama care convertea foarte bine nu mai are aceleasi performante?

Utilizatorii Facebook tind sa sa logheze pe platforma in mod repetat si de mai multe ori pe zi. Cum reclamele sunt afisate de fiecare data cand un utilizator intra in cont, acestea au o frecventa destul de ridicata. Totusi, dupa un anumit numar de vizualizari utilizatori se obisnuiesc cu reclamele respective si incep sa le ignore. Totodata, cum social media este despre noutate, Facebook incearca sa combata plictiseala utilizatorilor reducand numarul de afisari pantru ”vechea” reclama, fapt care poate duce la scaderea impresiilor si a rate de clic.

7. Cu ce frecventa trebuie sa reinoiesc reclamele de pe Facebook?

In functie de volumul datelor inregistrate in campanie, reclamele Facebook trebuie reinnoite la un interval de 2-4 saptamani. Chiar si schimbari minore, precum inlocuirea imaginii sau a sloganului, pot aduce imbunatatiri semnificative. In plus, testarea diferitelor mesaje si vizualuri permite optimizarea continua a campaniei si cresterea rentabilitatii investitiei.

8. Pot folosi Facebook Ads pentru a obtine likeuri/fani pentru pagina de Facebook?

Exista campanii specifice ce pot fi folosite cu scop de acumulare de like-uri. De altfel, prin promovarea in News Feed (partea centrala a paginii) reclamele vor avea inclusiv buton de like pentru pagina.

9. Pot ajunge la audienta care mi-a mai vizitat siteul?

Prin campaniile de remarketing desfasurate prin Facebook Ads puteti afisa reclame doar pentru persoanele care au mai vizitat siteul dumneavoastra. Trebuie profitat de faptul ca au fost interesati de ceea ce ofer? businessul dumneavoastra si reabordati pentru o noua interactiune. Daca doriti sa aflati mai multe puteti citi despre Retargetarea prin Facebook Ads.

10. Cum functioneaza sistemul PPC Facebook Ads

In momentul setarii campaniei vom selecta audienta careia ii vom afisa reclamele. Vom realiza un profil al publicului tinta si vom expune anunturile doar acestui public. Cei care nu indeplinesc toate caracteristicile stabilite de noi, nu vor vedea reclamele.

11. Cum se taxeaza promovarea in Facebook?

In functie de obiectivul principal al campaniei puteti plati fie pentru fiecare clic primit pe reclama, daca obiectivul este de a aduce leaduri sau vanzari, fie pentru mia de afisari, daca obiectivul este sa cresteti notorietatea brandului.

12. Cine si cum stabileste costul unui clic?

Sistemul Facebook taxeaza agentii de publicitate pe baza CPC licitat si calitatea anuntului (aici contribuie indicatori precum: clicuri, like-uri, share-uri si feedbackul utilizatorilor).

13. Ce reprezinta clicul in Facebook?

Clic pe orice parte a reclamei indiferent de directionare (like, share, clic pe url site, clic pe nume pagina, etc).

14. De ce unele audiente au costul pe clic/costul pe mia de vizitatori mai mare decat altele?

Cu cat o anumita audienta este targetata de mai multi agenti de publicitate, cu atat costul afisarii de reclamei pentru respectivei audienta este mai mare. Specialistii nostri vor optimiza campaniile astfel incat sa obtinem cel mai mic cost pe clic/costul pe mia pentru publicul vizat.

15. Bugetul meu de marketing este destul de redus. Merita sa cheltuiesc pentru testarea reclamelor Facebook?

Chiar daca nu aveti un buget de marketing considerabil, nu exista niciun motiv pentru care nu ar trebui sa investiti in publicitatea pe Facebook. Foarte putine platforme ofera o targetare a audientei atat de precisa precum Facebook, iar diferitele tipuri de reclame pot fi adaptate oricarui obiectiv de business. Nu este absolut necesar sa detineti un buget de marketing insemnat pentru a afla ce functioneaza pentru compania si industria in care activati.

16. Care este durata unei campanii si ce buget trebuie alocat?

In functie de obiectivele dorite se va stabili bugetul necesar si durata derularii campaniei de promovare.

17. Cum se aloca buget pentru o campanie Facebook Ads?

Bugetul poate fi alocat fie zilnic (daily budget), fie pe durata intregii promovari (lifetime budget). De preferat, suma pentru intreaga perioada promovare se va stabili la inceputul fiecarei campanii.

18. Cum pot urmari rentabilitatea investitiei pentru o campanie Facebook?

O data implementat codul de conversie Facebook, putem urmari eficienta oricarei campanii si deci cuantifica recuperarea investitiei in publicitate. Astfel, vom analiza actiunile utilizatorilor care au dat clic pe reclame si comportamentul acestora pe site. Obiectivele care pot fi urmarite sunt: vanzari, profit, lead-uri etc .

19. Cum pot vedea de pe ce dispozitive convertesc clientii mei?

Facebook permite urmarirea calatoriei consumatorului pe toate dispozitivele, de la smartphones la laptopuri si tablete. Astfel, campaniile pot fi optimizate in functie de performanta fiecarui tip de dispozitiv.

20. Cum se face facturarea serviciilor catre Facebook?

Pentru conturile ce utilizeaza plati in euro plata se va face in functie de anumite praguri: primul prag va fi la €20 si va creste cu fiecare plata spre €40, €200, €400 si €600. Pentru conturile ce utilizeaza plati in dolari praguri sunt urmatoarele: primul prag va fi la $25 si va creste cu fiecare plata spre $50, $250, $500 si $750. Pentru cele doua monede exista posibilitatea de a fi facturat de mai multe ori pe luna, in functie de bugetul consumat. De altfel, la final de luna veti fi facturat pentru bugetul consumat ramas neplatit, chiar daca nu s-a atins urmatorul palier. Pentru conturile ce folosesc alte monede decat cele mentionate mai sus, de obicei, plata se face pentru fiecare zi de facturare, insa Facebook isi rezerva dreptul de a factura chiar mai des sau mai rar. Facturarea se va face doar pentru bugetele consumate pe cont.

Solicitați o cotație gratuită

Oferim servicii SEO profesionale care ajută site-urile să-și crească drastic scorul de căutare organică pentru a concura pentru cele mai înalte poziții chiar și atunci când vine vorba de cuvinte cheie extrem de competitive.

Articole asemanatoare

Abonați-vă la newsletter-ul nostru!