FivePlus Solutions – buletin de România. 14 ani de activitate

  • fiveplus 14 ani de activitate interviu fiveplus

FivePlus Solutions – buletin de România. 14 ani de activitate

Dus de val zi de zi în mediul antreprenorial, ai nevoie uneori să te oprești, să reflectezi, să reiterezi pilonii afacerii care te ajută să fii unde ești. FivePlus Solutions este o firmă ca multe altele, care are frământări, trece prin provocări, are realizări de care este mândră, dar cel mai important: are prieteni.
Alin Niță, Director General.

14 ani înseamnă mult sau puțin pentru FivePlus și pentru fondatori?

Alin Niță: Depinde de perspectiva pe care o ai, cum te uiți la această vârstă și ce ți-ai propus să faci cu business-ul și cu viața ta.

În mediul antreprenorial cu fiecare an care trece, fiecare provocare, fiecare etapă de dezvoltare a afacerii, devii mai experimentat, mai întărit. Viața unui business conține multe ingrediente și pentru a te dezvolta ai nevoie de o combinație continuă și echilibrată de oameni potriviți, oameni pe care să îi crești, leadership, procese de lucru puse la punct și adaptate continuu, orientare către proiecte mai mari, dar și către cele mici, proiecte care să aducă recurență de cashflow, proiecte de suflet.

Când trebuie să urmărești în același timp o stabilitate financiară, să ai colaboratori potriviți, să deschizi noi porți pentru proiecte, să fii și eficient și multe altele, toate cu o mână de oameni, îți trebuie mai mult timp să le duci pe toate.

Dacă mă uit in jur și la multe statistici, aș zice că este o “vârstă” frumoasă. Când mă uit la planurile pe care le avem pe listă, mai avem nevoie de timp să ne aplecăm asupra lor.

Ajută că la nivel de acționari suntem 3 persoane și împărțim din sarcinile de management. Iulian și Florian sunt la fel de dedicați ca firma să se dezvolte.

Care sunt cele mai importante lecții învățate în acești ani?

Alin Niță: Oamenii, partenerii, angajații.

Să te ferești de persoanele toxice care îți fură energia.

Să valorifici oameni, parteneri, angajați, orientându-i către zona de abilități unde se simt în largul lor și pot da mai mult. Suntem personalitați diferite, caractere diferite, poate avem același scop, dar gândim diferit modul în care ajungem la rezultat.

În fiecare angajat există “bastonul de mareșal”. Trebuie provocați, creat mediul propice să creeze, să vină cu idei și să crească. Creștem practic împreună.

Nu este suficient să ai o idee valoroasă.Se pierde în celelalte activități de rutină dacă nu este însoțită de acțiune concretă, un plan de lucru, o execuție potrivită, o urmărire a progresului ca în orice proiect.

Fiecare element pe lanțul unui proces de lucru este important. Fiecare cu impactul lui. Este important și necesar să identifici procesele interne ale activităților, să cunoști intrările și ieșirile din fiecare subproces, ce competențe și activități sunt necesare, fie că este vorba de vânzări, de dezvoltarea unei aplicații sau pe zona economico-financiară. Ar mai fi important să definești indicatori și să măsori rezultatele.

Nu poți să prevezi toți factorii externi companiei sau să previzionezi în detaliu fiecare activitate. Necesită multă documentare, analize, să accesezi cercuri de relaționare potrivite. Poți insă să ai in vedere câteva planuri B de avarie, un plan de contingență.

De la “ideal” la “real” mereu apar diferențe. Am învățat că este sănătos să privești sus, să ai o doză de risc controlat, să rămâi încrezător. Pentru mine contează mai mult călătoria decât rezultatul în sine.

Poți enumera câteva realizări de care ești mândru?

Alin Niță: O aplecare a noastră încă de la început a fost să dezvoltăm proiecte care să acopere nișe cât mai variate și să fie revândute. Muncești o dată și te bucuri de revânzarea ulterioară. Chiar și când am lucrat la proiecte personalizate, un ochi a fost aruncat și pe o generalizare a lor. Această abordare a avut și are plusuri și minusuri. La prima soluție DocPlus am investit cca. 3 ani să o aducem la un nivel de maturitate confortabil. La alte aplicații a trebuit să creștem la dublu sau mai mult efortul investit ca să le generalizăm.

Trăgând linie, mă bucur de aceste decizii luate, chiar dacă așteptările nu s-au situat întotdeauna la nivelul dorit. În timp, au atras alte proiecte și au generat idei și parteneriate noi.

Am creat astfel și am lansat mai multe branduri în piață, aplicații care printr-un efort mai mic se pot implementa rapid:

MagazinPlus – un marketplace pentru comunități locale,

Avizier Digital – un mediu pentru diseminarea informațiilor,

ePlaceEvent – o formă de rezervare locuri la evenimente,

Registratura electronică – un management al documentelor de intrare-ieșire, alte câteva proiecte care au un grad de replicabilitate mai mare.

Au fost și sunt proiecte orientate către servicii cum sunt

OptimizarePlus – pentru activități de tip SEO,

SemSphere – pentru campanii de tip pay per click (Google, Facebook, LinkedIn, Waze etc.),

BusinessUp – pentru dezvoltarea de site-uri și magazine de comerț electronic.

Fiecare proiect are o poveste în spate, iar poveștile întăresc un brand și te captivează.

Care sunt țintele de piață în acest moment?

Alin Niță: Avem competențele orientate către 2 direcții: prima este legată de dezvoltarea de aplicații pentru automatizarea proceselor interne, crearea unui mediu colaborativ intern, soluții pentru creșterea productivității oamenilor. Cea de-a doua… am crescut-o de peste 12 ani, agenția de marketing online. Aici acoperim multe din activitățile specifice mediului online, de la crearea de site-uri la crearea și gestiunea campaniilor de promovare.

Avem planuri să dezvoltăm ambele direcții si chiar se completează frumos, ne adresăm cu soluții  atât în interiorul organizației pentru a aduce un plus de eficiență, dar și către exteriorul acesteia de unde vin oportunitățile.

Clienții noștri apreciază acest know-how al companiei și creștem practic împreună.

Care sunt provocările FivePlus în prezent?

Alin Niță: Să dozăm efortul pentru a derula proiectele în care suntem implicați astfel încât să avem timp și pentru zona creativă, pentru a păstra și chiar pentru a crește un nivel al eficienței interne, pentru a promova noi soluții în piață și a valorifica parteneriate comerciale și strategice. Pe fondul existent care aduce atingere pieței economice, sănătății și disponibilității oamenilor din firmă, incertitudinilor, nivelul psihic scăzut al celor cu care interacționezi, încasări, plata salariilor și a taxelor, orice decizie trebuie susținută cu mult simț analitic și mai puțin emoțional.

Pot să te întreb unde vă vedeți în următorii ani?

Alin Niță: Vremurile actuale nu iți dau multe alternative să gândești pe termen lung. Dincolo de împachetarea cu optimism, este o situație fragilă în care viața te pune în diferite ipostaze de a gândi și acționa.

Am încredere că ce s-a construit până acum este o fundație pentru perioada următoare. Am încredere în potențialul nostru și a fiecărui om din echipă că pune umărul la a ne uita în viitor. Am încredere în partenerii și clienții noștri și în ideea că împreună suntem mai puternici. Am încredere că prin competențele și soluțiile noastre ajutăm mai multe firme să crească. Cel puțin acestea îmi dau încredere că vorbim despre un viitor.

Un gând de final?

Alin Niță: Prin modul de a fi, cu foarte mulți clienți și parteneri s-a depășit statutul de furnizor-beneficiar, ne-am apropiat și atunci cand dai de greu vezi adevărata putere a relațiilor. Vreau să le mulțumesc și pe aceasta cale. Am învățat și învățăm continuu unii de la ceilalți.

Echipa este oglinda leadershipului intern. Nu este perfect, avem multe defecte, de departe sunt multe de învățat și aplicat. Ne străduim să fie o prioritate în viața firmei și fiecare colaborator să fie mândru că facem sau am făcut echipă.

Am făcut și greșeli mari și greșeli mici. Am luat și decizii proaste și decizii bune. Din fiecare acțiune am mai pus ceva atât la cutiuța de experiență, cât și la cea de erodare. Până acum am ieșit pe plus (FivePlus 😊). Nu aș schimba trecutul!!

Îmi doresc mai mult echilibru între afacere și viața de familie. Acel PLUS de la FivePlus să fie unul care se adaugă la fiecare acțiune pe care o facem, la fiecare proiect, la fiecare persoană cu care interacționăm.

În încheiere, îi mulțumesc lui Cătălin Grosu, realizator al emisiunii Forum IT, pentru acest interviu și pentru că m-a condus într-o reîntoarcere în timp.

2020-11-24T12:47:10+03:00