
Bannerele create pentru publicitatea online vor fi difuzate pe siteurile partenere Google, iar prin utilizarea lor poti directiona utilizatorii catre siteul tau si ii poti indemna sa actioneze intr-un anume fel dorit de tine (sa cumpere un produs, sa se aboneze la newsletter etc.). Poti promova un produs nou sau un produs exitent, iti poti face recunoscut brandul sau iti poti intari imaginea.
Afisarea bannerelor poate fi gandita ca o intelegere in care sunt implicate trei entitati: tu – advertiserul ce doreste promovarea afacerii, Google si proprietarii site-urilor – ce afiseaza reclame prin sistemul AdSense si doresc sa fie rasplatiti pentru spatiul pe care ti l-au pus la dispozitie.
Formate si tipuri de bannere
Bannerele pe care le poti promova prin intermediul Google Ads pot fi neanimate, animate sau de tip flash. Deoarece proprietarii siteurilor ce gazduiesc anunturile tale decid in ce loc din site se vor afisa reclamele Google Ads si ce marimi vor avea acestea, este bine sa stii ca exista urmatoarele formate:
- mobile leaderboard: 320 x 50 (disponibil doar pentru imagini neanimate)
- banner: 468 x 60
- leaderboard: 728 x 90
- square: 250 x 250
- small square: 200 x 200
- large rectangle: 336 x 280
- inline rectangle: 300 x 250
- skyscraper: 120 x 600
- wide skyscraper: 160 x 600
- half-page: 300 x 600
- large leaderboard: 970×90.
Daca totusi nu vrei sa investesti foarte mult timp si bani in crearea de bannere disponibile in toate formatele precizate, te poti limita la cele mai utilizate. Din experienta SEMsphere putem spune ca printre acestea se numara:
- inline rectangle: 300 x 250
- wide skyscraper: 160 x 600
- leaderboard: 728 x 90.
Pentru a te asigura ca ai o expunere cat mai mare, ar trebui sa folosesti bannere in toate formatele mentionate.
Dimensiunea fisierelor si durata animatiei
O alta cerinta Google pentru publicarea de bannere este legata de dimensiunea fisierului. Pana nu demult aceasta era de maxim 50 KB. In prezent Google a crescut valoarea la 150 KB, lucru ce ii ajuta in special pe cei care doresc sa se promoveze prin bannere de tip flash. Trebuie, de altfel, respectata si durata animatiei. In cazul bannerelor ce o contin ea trebuie sa nu depaseasca 30 de secunde.
Alegerea corecta a publicului tinta
Pe langa cerintele esentiale prezentate anterior, pentru a inregistra performantele dorite prin rularea unei astfel de campanii trebuie sa te asiguri ca ai ales corect cuvintele cheie si siteurile unde se vor afisa anunturile (numite destinatii de plasare manuale).
Dupa cum spune Google, alegerea cuvintelor cheie pentru o campanie din reteaua de display este precum g?sirea perechii potrivite pentru un prieten.
Alegerea cuvintelor cheie se va face in functie de specificul businessului tau si ar trebui selectate cuvinte ce au legatura cu site-urile pe care le-ar putea vizita potentialii tai clienti. Este important sa stii ca aceste cuvinte vor fi cautate de sistem in diversele siteuri ce accepta reclamele Google Ads, iar sistemul va afisa reclame acolo unde considera ca site-ul „vorbeste” despre asta.
Un alt punct important este alegerea destinatiilor de plasare. In cazul in care nu stii ce siteuri ti-ar putea aduce clienti, poti alege fie cuvinte cheie, fie categorii de siteuri (topics) in functie de care sa ti se afiseze bannerele. De exemplu, daca detii un magazin online cu roboti de bucatarie si vrei sa il promovezi vei alege din lista de categorii categoria de siteuri ce au continut despre gatit si retete.
Dupa un timp, poti analiza datele si poti trage concluzii referitoare la siteurile care au performat si care nu si le poti include pe cele care ti-au adus clienti ca destinatii de plasare manuale.
Pe langa aceste variante poti alege sa afisezi bannere in functie de ceea ce ii intreseaza pe utilizatori. Trebuie doar sa selectezi categoria de interese pe care o consideri potrivita, iar sistemul va afisa anunturile persoanelor care ar putea fi interesate de categoria respectiva. Este ca si cum ai face un profil al potentialului tau client. De exemplu, detii un magazin de articole sportive si vrei sa promovezi rachete de tenis prin Google Ads. Pentru a ajunge la publicul tinta vei selecta din lista de categorii de interese iubitorii de tenis.
Un alt tool care te poate ajuta sa ajungi la clienti, folosind bannerele, este remarketingul. Cu ajutorul lui poti face ca utilizatorii ce ti-au vizitat site-ul si nu au cumparat sa fie urmariti pe orice site accesat si sa revina la tine pentru a achizitiona produsul. Mai multe despre remarketing poti citi aici.
Solicitați o cotație gratuită
Oferim servicii SEO profesionale care ajută site-urile să-și crească drastic scorul de căutare organică pentru a concura pentru cele mai înalte poziții chiar și atunci când vine vorba de cuvinte cheie extrem de competitive.
Articole recente
- Moș Crăciun LIVE pe Zoom 17 noiembrie 2021
- FivePlus, Heyadoo și XPRIMM salvează magia sărbătorilor de iarnă prin Moș Crăciun Online 18 decembrie 2020
- FivePlus Solutions – buletin de România. 14 ani de activitate 23 noiembrie 2020
Articole recente
- Moș Crăciun LIVE pe Zoom 17 noiembrie 2021
- FivePlus, Heyadoo și XPRIMM salvează magia sărbătorilor de iarnă prin Moș Crăciun Online 18 decembrie 2020
- FivePlus Solutions – buletin de România. 14 ani de activitate 23 noiembrie 2020